06 març — 2023
L’hort de Cicle Inicial al febrer
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Els nens i nenes de primer seguim aprenent moltes coses amb l’hort!

Després de Nadal, vam decidir que no plantaríem res, esperaríem que passés una mica el fred i a finals de febrer tornaríem a plantar noves verdures

Tot i així ens quedaven els pèsols, els enciams i les cebes per recollir. Tot i regar cada dia la pesolera se’ns estava assecant així que ens hem decidit a recollir tot el que quedava. Hem vist que els pèsols no surten directament de la planta sinó que van tancats en una mena de capseta que es diu beina, hem obert les beines i hem vist que cadascuna tenia un número diferent de pèsols: aquelles més llargues en tenien més que les que eren més curtes. Un cop hem observat i hem fet el recompte de pèsols, les mestres ens els han deixat tastar. Alguns nens i nenes els han trobat boníssims, a d’altres no els han agradat massa.

Un cop hem tingut l’hort buit hem fet neteja, hem arrencat totes les males herbes que havien sortit i hem remenat la terra perquè s’oxigenés.

Amb la terra a punt, cada classe ha plantat verdures noves, les Pastanagues hem plantat cebes, cols i pastanagues; la classe de les Carbasses, raves, bledes i bròquil i la classe dels Tomàquets, diferents tipus d’enciams i faves.

Ara només cal cuidar-lo, regar-lo i anar observant com creixen!

Us ho anirem explicant!

Seguiu les activitats de l’hort de Cicle Inicial mes a mes.