L’escola

Tot el temps d’escola és temps d’aprenentatge

A l’escola treballem per fer de l’educació dels nens i nenes una experiència única. A través del coneixement i dels valors fem de l’educació un procés viu i inclusiu en col·laboració amb les famílies i l’entorn.

El nom de l’escola

Ramon Fuster i Rabés pedagog, activista, convençut defensor d’una escola moderna i de qualitat i de la resistència cultural per defensar la llengua i la cultura catalanes en moments difícils, va néixer a Bell-lloc d’Urgell el 30 de març de 1916.

Per a Ramon Fuster la implicació del professorat i de les famílies en l’educació era clau i la seva tasca pedagògica es va convertir, al llarg dels anys, en un model a seguir per a gran quantitat d’alumnes i deixebles i per a les seves famílies. I és que Ramon Fuster va defensar sempre l’ideal de la renovació pedagògica lligat a l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Aquesta tasca va tenir la culminació l’any 1956 quan, juntament amb Maria Rosa Fàbregas, i sota l’impuls de Frederic Roda, va fundar l’escola Tagore de Bellaterra que anys més tard passaria a dir-se Ramon Fuster en honor al pedagog.

L’Escola Ramon Fuster és una escola privada concertada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. La seva titularitat correspon a la Fundació Collserola.

Les instal·lacions i equipaments de l’escola estan situats en un espai de 17.300 m2, 7.000 dels quals edificats i, la resta, de bosc, patis i instal·lacions esportives.

L’escola es troba a prop de l’estació de Bellaterra dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

El centre compta amb tres línies des d’Educació Infantil fins a 4t de Secundària. Els dos cursos de Batxillerat es fan a Barcelona, a l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia on, en horari de matí, es troba l’alumnat procedent de les tres escoles de la Fundació Collserola.

Història

Més de 60 anys d’història oferint una educació integral i de qualitat, inclusiva i personalitzada. Escola Ramon Fuster #CreantEscola a Bellaterra des de 1957.

Projecte Educatiu

Descobreix els eixos del nostre Projecte Educatiu, revisat i actualitzat per tota la comunitat escolar.

Organització

L’escola es fonamenta en un model de governabilitat i un sistema organitzatiu que és coordinat per la Fundació Collserola.

Entorn

Som una escola situada a tocar d’una zona boscosa i en contacte amb la natura. Això ens permet programar activitats escolars a l’aire lliure, enmig del bosc i en un entorn verd i saludable.

Instal·lacions

Coneix els edificis de l’escola, els seus espais i les instal·lacions de què disposen.

Mobilitat

T’ho posem fàcil per arribar a l’escola. Amb transport escolar de proximitat i al costat dels Ferrocarrils de la Generalitat.

Àmbits

Descobreix els