Activitats extraescolars

Música

L’Escola de Música ofereix classes compatibles amb l’horari escolar. Té una plantilla àmplia de professors/es titulats/des i especialitzats/des en les diferents àrees i instruments.

Es combina la pràctica de l’instrument amb l’activitat del taller de músics, per compaginar les classes individuals amb la pràctica en grup. Oferim els instruments següents: piano, violí, viola, violoncel, flauta travessera, baix elèctric, saxo, guitarra, guitarra elèctrica, clarinet, bateria i cant modern.

Art i tecnologia

D’una banda, oferim el taller d’artistes. De l’altra, a les activitats d’arts de la interpretació, programem activitats d’expressió corporal i dansa creativa a l’alumnat de 4 i 5 anys, i a partir de 1r de Primària, oferim l’activitat extraescolar de teatre, amb una Companyia de Teatre estable durant la Secundària. Hi treballem les tècniques interpretatives i fem els exercicis que ajuden a expressar emocions i a representar situacions. Al llarg del curs, preparem esquetxos, monòlegs, dicció o fragments d’obres diverses. Una de les activitats és la representació d’una obra davant de les famílies a final de curs.

Finalment, dins l’àrea de tecnologia, organitzem l’activitat de robòtica i programació, en què aprenem a programar software, mentre desenvolupem el pensament computacional i estimulem la creativitat i la capacitat de resoldre problemes.

Idiomes

Ampliem i millorem la competència en llengua estrangera de l’alumnat, en horari extraescolar. L’objectiu és aconseguir una immersió natural en la llengua que s’estudia.

El Centre d’Idiomes té una plantilla d’aproximadament 30 professors/es titulats/des, la majoria nadius/ves o bilingües, bona part dels quals són examinadors/es de Cambridge.

A més de cursos d’anglès per a tots els nivells, organitzem l’activitat de teatre en anglès de 3r a 6è de Primària, que fa servir l’anglès com a llengua vehicular per preparar una actuació a final de curs. De manera lúdica, divertida i creativa aprenem nou vocabulari, practiquem la pronunciació i, de manera menys acadèmica, tot actuant, reforcem els coneixements d’anglès.

A partir de Batxillerat, el Centre d’Idiomes ofereix cursos d’alemany i de francès extraescolar amb l’objectiu d’aconseguir titulacions oficials. Aquestes classes estan pensades per donar continuïtat als i les alumnes que estaven fent una segona llengua estrangera a Secundària.

Esports

L’activitat esportiva en l’àmbit escolar comença als 4 anys, amb jocs motrius. Està pensada per desenvolupar la consciència i el control corporals, les capacitats coordinatives i els hàbits d’higiene.

A P5 i a 1r de Primària, fem el que en diem preesport, que relaciona esport amb temps d’oci. Practiquem un ampli ventall d’esports d’arreu del món amb les normes i el material adaptats a la seva edat. L’últim trimestre, els presentem tots els esports que podran fer el curs següent per ajudar-los a triar-ne un.

De 1r de Primària fins a 4t de Secundària, l’alumnat pot seguir un programa d’esport d’equip que va des dels conceptes bàsics del joc dels més petits fins a les tàctiques avançades i estratègies dels més grans. Es pot triar entre el futbol sala, el bàsquet o el voleibol.

D’altra banda, a Primària també oferim diversos tipus d’esport col·lectiu, com ara patinatge, gimnàstica rítmica i hip-hop (aquest últim, inclou Secundària).

Finalment, es pot optar per esports individuals com natació, judo o els escacs.

Grup de Muntanya

El Grup de muntanya reuneix alumnes de Primària de les tres escoles de la Fundació Collserola que, per franges d’edat, un cap de setmana al trimestre, es troben en una sortida pensada per gaudir de la natura i obrir un espai de relació entre els i les alumnes de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, l’escola Avenç i l’escola Ramon Fuster.

Àmbits

Descobreix els