30 abril — 2021
Tanquem les celebracions de Sant Jordi a la Secundària
#CreantEscolaCultura i valorsSecundària

En el marc de les activitats que hem fet a l’escola per celebrar la Diada de Sant Jordi, l’alumnat de Secundària ha celebrat els Jocs Florals assistint a dues conferències telemàtiques amb professionals del sector cultural i de la literatura.

D’una banda, a 1r i 2n de Secundària van assistir a la xerrada de Marta Vives, periodista cultural al Matí de Catalunya Ràdio, a través de la qual va compartir, amb l’alumnat de 1r i 2n de Secundària, la seva passió pels llibres i la lectura.

Durant la conferència, Marta Vives, es va definir com a periodista, mare i lectora per feina i per plaer i va explicar que en aquestes tres coses hi ha un denominador comú que és la passió, “el més important que hi ha a la vida”. Vives, lectora des de ben petita, està convençuda que “llegir enganxa” i que això “ho sap qui ja hi estem enganxats i ho sabran els que un dia trobaran un llibre que els enganxi”. En aquest sentit, es va mostrar convençuda que només cal trobar el nostre moment i el nostre tema.

De l’altra, l’alumnat de 3r i 4t de Secundària van participar de la conversa entre Inés Castel-Branco, editora de Akiara Books i l’escriptor Ivan Vera, autor del llibre “Àunia”.

Inés Castel-Branco va parlar de la seva feina d’editora que, en paraules seves, consisteix a publicar “tot allò que ens arriba a les mans, i creiem interessant”. Al seu torn, Ivan Vera va compartir la seva experiència com a escriptor i va relatar, entre moltes altres coses, com el seu Treball de Recerca de Batxillerat va acabar esdevenint un llibre.

Tant l’editora com l’escriptor van conversar, al llarg de l’estona compartida amb l’alumnat, sobre el procés creatiu d’escriure, sobre la importància de trobar allò que ens motiva i, sobretot, de deixar oberta sempre la via de l’art i la creativitat.

Ambdues trobades virtuals les van seguir en directe des de les tres escoles de la Fundació Collserola.