29 novembre — 2022
L’hort de Cicle Inicial al novembre
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Aquest mes de novembre, els nens i nenes de 1r de Primària que tenen cura de l’hort de l’escola s’han preguntat què necessita una planta per viure. Entre tots i totes han arribat a la conclusió que la majoria de plantes necessiten aigua, terra, aire i llum del sol.

Amb aquesta informació s’han fet les següents preguntes: Què passaria si a una planta li traiem un dels elements per viure? I si li traiem la llum, l’aigua, l’aire o la terra?

Tot seguit han posat en pràctica el mètode científic, han agafat 4 plantes i han fet el següent:

• La primera planta l’han posat dins d’una caixa perquè no li toqui el sol.
  • A la segona planta li han tret la terra.
  • A la tercera li han tret l’aire posant-la dins d’una caixa transparent ben tancada.
  • A la quarta planta li han tret l’aigua, és a dir, no la reguen.

Llavors ha arribat el moment de fer les hipòtesis següents: Poden viure les plantes? Moriran totes? Quina morirà primer? N’hi haurà alguna que no morirà? Ara estaran unes setmanes observant què passa amb cada planta i recollint dades per contrastar les hipòtesis.

Per la seva banda, l’hort continua creixent, ja han pogut fer la primera collita de raves! Com feien tant de goig li han demanat al Santi, cuiner de l’escola, si els podia posar a l’amanida del dinar i de seguida els ha dit que sí. Els han tastat i estaven boníssims! Com hem vist que els raves creixien ràpidament n’hem tornat a plantar.

Ara bé, aquest mes, també han tingut un petit problema, els cucs s’han menjat les cols… Així que per evitar que aquests cucs passessin a les altres verdures, han decidit arrencar les cols.

Seguiu les activitats de l’hort de Cicle Inicial mes a mes.