27 març — 2023
L’hort de Cicle Inicial al març
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Els nens i nens de primer hem anat d’excursió a Can Deu, allà hem tingut l’oportunitat de treballar en un hort al terra. De fer de pagesos i pageses de veritat!

Abans de plantar hem hagut de preparar i remoure la terra per airejar-la i deixar-la ben solta. Per fer aquesta feina ha calgut utilitzar un càvec. Hem après que aquesta primera part abans de plantar se’n diu cavar.

Després hem hagut de fertilitzar la terra posant adob. Un adob natural que es prepara amb els fems dels animals de la masia i palla. Amb cubells i pales hem hagut de posar l’adob a la part de terra que volien conrear.

Un cop ja hem tingut l’adob hem hagut de pentinar la terra, i ho hem fet amb un rasclet.  Un cop ja teníem la terra preparada ja hem pogut sembrar, cada nen i nena ha sembrat una mongeta. Esperem que surtin unes  bones mongeteres! Ens ho hem passat molt bé i ha estat una experiència genial!

Tornant d’un cap de setmana els nens i les nenes de primer ens hem trobat mig hort malmès. la terra de les taules on havien plantat llavors de pastanagues i raves estava tota remoguda, i ens havien arrencat la majoria d’enciams. Ens hem posat una mica tristos i tristes, ja que no ens ha agradat gens veure l’hort d’aquesta manera així que de seguida hem pensat que ho havíem d’arreglar, aniríem a comprar planter nou i tornaríem a planar.

Abans de plantar, però, hem hagut d’arrencar les males herbes! Aquesta vegada hem plantat enciams, pastanagues i maduixes. Ara com sempre toca cuidar-lo regar-lo i esperar que creixin.

El Carles de manteniment ens ha posat una aixeta a prop de l’hort, això ens ajuda a regar-lo molt millor! Moltes gràcies Carles!

Us ho anirem explicant!

Seguiu les activitats de l’hort de Cicle Inicial mes a mes.