02 juny — 2023
L’hort de Cicle Inicial al maig
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

A _Kósmos estem treballant les tres funcions vitals dels éssers vius, la funció de nutrició, la de reproducció i la de relació. Les nostres mestres ens han explicat cada una de les tres funcions, i hem buscat exemples de cada una amb diferents éssers vius. Quan ens han explicat la funció de relació l’hem entès mot bé amb els animals i els humans però ens ha costat una mica entendre el com les plantes es relacionen amb el nostre entorn. Per aquest motiu ens han proposat fer un experiment per veure com una planta es relaciona amb el seu entorn.

El primer que hem fet, és plantar i fer créixer la planta que farem servir per l’experiment. Hem plantat una mongeta, ja que és una llavor fàcil de plantar, cuidar i que creixi. Per aquest motiu hem agafat pots de vidre, cotó fluix i mongetes. Cada classe n’hem plantat tres, per si alguna no creixia.

Un cop hem tingut la planta una mica crescuda, hem agafat una caixa i per dins hem fet un petit laberint amb cartrons. Hem posat la caixa a prop de la finestra i a un extrem li hem fet un forat. Durant uns dies observarem si la planta aconsegueix superar el laberint i arribar fins al forat per aconseguir la llum del sol.

Serà capaç la planta arribar fins al forat? Us anirem informant!

Amb aquest experiment veurem com una planta s’adapta al medi per poder sobreviure.

Tot i que no parem d’experimentar i aprendre coses sobre les plantes, no ens oblidem de cuidar el nostre hort, sovint sortim a reglar-lo perquè creixi. Mireu que bonic el tenim!

Us ho anirem explicant!

Seguiu les activitats de l’hort de Cicle Inicial mes a mes.