26 gener — 2023
L’hort de Cicle Inicial al gener
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Durant el mes de gener, l’alumnat de Cicle Inicial encarregat de l’hort ha continuat treballant i fent experiments amb les plantes!

El trimestre passat, van aprendre que les plantes agafaven l’aliment per les arrels i que la tija era l’encarregada de distribuir-lo per tota la planta. Així que, per comprovar-ho, han fet un petit experiment amb el següent material:

• 3 clavells
  • ampolles d’aigua
  • colorant alimentari

Primer de tot, han posat aigua a les ampolles i a cada ampolla li han posat un color diferent de colorant alimentari: groc, vermell i blau.

Tot seguit han posat els clavells a dins de l’aigua, però abans s’han fet algunes preguntes: Què passarà amb la flor? Es tenyirà de seguida? Hauran d’esperar uns dies perquè es tenyeixi? Pot ser que el colorant no pugi per la tija i el clavell quedi de color blanc?

Un cop han posat els clavells a les ampolles, han observat que no s’han tenyit de seguida, així que hauran d’esperar uns dies a veure què passa.

Pel que fa a l’hort, han decidit que aquest mes de gener no hi plantaran res, ja que està fent molt de fred. Així que han continuat cuidant els pèsols, les cebes i els enciams. Al mes de febrer entre tots i totes pensaran quines verdures poden plantar i es tornaran a posar mans a l’obra amb l’hort.

Seguiu les activitats de l’hort de Cicle Inicial mes a mes.