21 desembre — 2022
L’hort de Cicle Inicial al desembre
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Aquest desembre els nens i les nenes de 1r de Primària no han parat d’aprendre coses gràcies a l’hort!

Han estudiat les parts d’una planta i han après quina és la seva funció:

• Les arrels són les encarregades d’agafar els nutrients i l’aigua de la terra.
  • La tija és l’encarregada de transportar els nutrients i l’aigua cap a les fulles.
  • Les fulles transformen els nutrients en aliment gràcies a la llum del sol i ajuden la planta a respirar.
  • Les flors són de colors diferents i es transformen en el fruit.

També han après que podem classificar les plantes en tres grups: les herbes, els arbustos i els arbres. A més, han fet un dibuix d’una herba o d’un arbre i n’han escrit les parts. Com veureu, els han quedat uns dibuixos molt bonics!

A l’hort han pogut collir els primers enciams i han fet el mateix que van fer amb els raves, els han baixat a la cuina, perquè els cuiners i les cuineres ens preparin una bona amanida per dinar. Però no han pogut fer el mateix amb les faves, ja que les fulles s’han espigat i ja no es poden menjar. A més a més, han deixat els pèsols i les cebes, ja que encara no han crescut prou per poder-los recollir.

A part de tot això, han continuat fent l’observació de l’experiment que van començar el mes passat, de moment han observat que les plantes sense aigua i sense terra han mort les primeres, què passarà amb la planta sense llum i sense aire? Seguirem observant…

Seguiu les activitats de l’hort de Cicle Inicial mes a mes.