Vine a conèixer l'escola
Ramon Fuster
truca'ns al
93 586 41 06
o escriu-nos a
ramonfuster@fundaciocollserola.cat
“Alumnes, famílies
i professors junts,
#CreantEscola"
Omplir el formulari
28 setembre — 2022
Les estades d’immersió lingüística, una nova proposta d’intercanvi
BatxilleratCultura i valorsPlurilingüismeSecundària

Aquest curs, a l’escola, hem estrenat una nova proposta perquè l’alumnat de Secundària i Batxillerat millori el nivell de francès o alemany que s’afegeix als intercanvis lingüístics i culturals que organitzem de fa temps.

Es tracta de les estades d’immersió lingüística, un nou intercanvi lingüístic, acadèmic i cultural de tres setmanes que, aquesta vegada, realitzem amb l’escola Emilie de Rodat de Toulouse (França) i amb la Graz International Bilingual School (GIBS) de Graz (Àustria).

Tant en un cas com en l’altre, el programa consisteix a assistir, durant tres setmanes, a les classes com un alumne més de l’escola, participar en diferents activitats culturals i alguna excursió i conviure a casa d’una família de l’escola d’acollida. I això és el que fan, també, els alumnes d’aquestes dues escoles quan són amb nosaltres.

En el cas de la immersió lingüística en llengua francesa, des de principis de setembre, 2 alumnes de 4t de Secundària, juntament amb 8 alumnes de 3r i 4t de l’escola Avenç i de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, han passat tres setmanes a Tolosa de Llenguadoc i, a mitjans d’octubre, rebrem a l’escola, l’alumnat francès.

Per altra banda, en el cas de la immersió lingüística en llengua alemanya, hi participen alumnes de 1r de Batxillerat de la Fundació Collserola. Aquestes primeres setmanes de curs, la Lea i el Jakob, vinguts des de Graz, han estat fent Batxillerat a l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i, a finals de novembre, els alumnes catalans marxaran cap allà.

Amb aquesta nova proposta, reforcem el nostre projecte plurilingüístic ja que l’alumnat participant utilitza la llengua estrangera com a mitjà de comunicació en un context real i, molt especialment, millora les competències en l’ús i comprensió.