03 març — 2021
Ingrid Guardiola a la segona conferència de les XI Reflexions a l’Escola de la Fundació Collserola
#CreantEscolaBatxilleratCultura i valors

Aquest dimarts 1 de març continuàvem l’XIa edició de les Reflexions a l’Escola, amb la segona conferència del cicle, en línia i en directe pel canal Youtube de la Fundació Collserola, a càrrec de l’assagista, investigadora i realitzadora audiovisual Ingrid Guardiola.

A “La tecnologia i les certituds immediates”, Guardiola va reflexionar sobre com les empreses que en viuen, s’aprofiten de la nostra incertesa i desorientació, que ens fa clicar molt més i produir moltes més dades que són utilitzades per predir el nostre futur. Com va explicar, el que fa irresistible les xarxes socials és el seu caràcter imprevisible. El problema és que aquest imprevisibilitat és fal·laç ja que és fruit d’un càlcul gestionat a mans de molt poques empreses. Podeu veure el vídeo de la conferència aquí.

L’endemà al matí, vam fer una edició de la conferència, també virtual i en directe, amb l’alumnat de 2n de Batxillerat de la Fundació Collserola.
Dimarts vinent dia 9 de març el cicle continua amb el filòsof Josep M. Esquirol i la seva conferència “La incertesa és al teu davant. Les paraules, al teu costat” i l’acabarem, el proper 16 de març amb Mara Dierssen.

Informació i inscripcions a reflexions.fundaciocollserola.cat.