05 febrer — 2021
Els Espais d’Aprenentatge a Educació Infantil
#CreantEscolaÀmbitsInfantilInnovació

El treball per espais permet als infants participar activament en la construcció del seu propi aprenentatge i coneixement. Alhora afavoreix el coaprenentatge, la descoberta de nous interessos, el respecte a la diversitat i l’enriquiment de les conductes socials.

Aquesta metodologia permet que els infants de diferents edats construeixin coneixement, facin petits projectes, formulin hipòtesis, investiguin, parlin, arribin a acords…, cadascú al seu ritme i al nivell que li permet el seu desenvolupament maduratiu, però amb la col·laboració i cooperació de tot el grup. La tria i disposició de materials específics de diferents àmbits (art, hort i natura, llum i color, joc simbòlic, ciència, construcció, tecnologia i robòtica…), afavoreix el desenvolupament de competències fruit de l’experimentació.

Enguany, amb les mesures preventives de la COVID-19, els Espais d’Aprenentatge es desenvolupen únicament a l’espai del grup bombolla, no és possible la interacció entre els tres nivells de l’Etapa d’Educació Infantil, ni entre les classes del mateix nivell. Aquest fet no resta valor, ni de bon tros, a les activitats que s’hi desenvolupen, ja que la diversitat i la riquesa de cada grup fa que l’aprenentatge aparegui en cadascuna de les accions, mirades de curiositat, discussions i conclusions que fa el grup.