03 febrer — 2023
El jardí dels ocells de l’escola Ramon Fuster
#CreantEscolaCultura i valorsInnovacióPrimàriaSostenibilitat

Ja fa dies que tenim el fred de l’hivern a sobre i, des que vam tornar de les vacances de Nadal, a 4t, 5è i 6è de Primària, hem observat com els ocells ens visiten, cada cop, amb més freqüència.

La comissió d’alumnes de natura de l’escola ha anat posant menjar (mill, cacauets i boles de suet) al jardí dels ocells. A la festa d’escola de l’any passat, vam crear unes menjadores i caixes nius que, ara, aprofiten de bon grat.

Ja hem pogut veure una bona colla de pinsans i de pardals que venen en grupets a alimentar-se. Però també ens agrada molt veure les mallerengues carboneres, les blaves amb el caparró tan blauet i “l’antifaç” als ulls o les emplomallades amb la cresta que aixequen quan senten algun soroll estrany.

També és freqüent la visita dels pit-i-roigs, sempre els més atrevits, de la cuereta blanca fent saltirons pel terra, i fins i tot algun bruel que només ens ve a veure durant el mes de gener.

Aquest any, fins i tot, ocells més grossos com les garses, que diuen que són tan intel·ligents, o els tudons i les tórtores turques es passegen pel jardí. La veritat és que fa goig veure’ls de tan a prop i poder distingir-los!

Quina gran feina que fan els nens i nenes del grup de natura per la bona feina que fan!