09 març — 2022
Dia Internacional de la Dona 2022
#CreantEscolaCultura i valorsInfantilPrimàriaSecundària

Aquesta setmana a l’escola, hem commemorat el 8 de març, Dia Internacional de la Dona amb tot d’un seguit d’activitats per treballar la igualtat i per aconseguir que no calgui cap jornada especial per recordar-ho.

A Educació Infantil, els nens i les nenes han escoltat contes relacionats amb la dona i la igualtat i han reflexionat sobre aquest dia. Una de les històries que han escoltat és el conte “Quan les nenes volen alt”.

Els nens i les nenes de 1r de Cicle Inicial de Primària han llegit el conte “Rosa caramel” que parla sobre una elefanta que vol mostrar a les seves companyes que la igualtat no és pas una utopia. A més, conjuntament amb els seus companys i companyes de 6è, han creat un punt de llibre per commemorar aquesta jornada.

A Cicle Mitjà de Primària, l’alumnat de 4t rebut la visita de nenes de 6è que que els han parlat del paper de la dona al llarg dels temps i dels diferents estereotips que s’han anat creant. Posteriorment, han fet un debat-reflexió tots junts a la classe i per acabar han fet un punt de llibre en commemoració del Dia de la Dona.

Al seu torn, els nens i les nenes de Cicle Superior de Primària, i concretament els de 6è han explicat als seus companys i companyes de 1r a 5è de Primària perquè se celebra el Dia Internacional de la Dona i després han reflexionat conjuntament. A més, han proposat fer un punt de llibre amb motiu del dia que se celebra on han escrit missatges de reflexió.

Pel que fa a Secundària, l’alumnat de 1r ha fet una recerca d’informació al voltant d’aquesta jornada i per grups han elaborat un vídeo i una presentació. A continuació, han fet una instal·lació, amb missatges escrits per ells mateixos, que han titulat “Fem un homenatge a…  les dones de la meva vida” . Al seu torn, els nois i noies de 2n de Secundària han vist la pel·lícula “Sufragette“, que parla sobre aquest moviment que va néixer a Anglaterra la vigília de la Primera Guerra Mundial, i posteriorment han fet un cinefòrum. L’alumnat de 3r de Secundària ha mirat la pel·lícula “Clara Campoamor: la dona oblidada“, el biòpic de la diputada que va aconseguir el vot femení i, a 4t de Secundària, també han visionat el film “Sufragette”.