31 gener — 2022
Dia Escolar de la No-violència i la Pau
#CreantEscolaCultura i valorsInfantilPrimàriaSecundària

Per commemorar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) que se celebra el 30 de gener, durant els últims dies a l’escola hem realitzat un seguit d’activitats per treballar-ho.

A Educació Infantil, les mestres i les mestres han explicat el conte “El club dels valents”, que explica la història d’una escola on hi ha un nen més alt i fort que tots els altres, que s’aprofita de tothom i només pensa a fer servir la violencia. La resta estan tots atemorits, fins que un dels companys de la classe, s’arma de valor i s’hi enfronta amb el diàleg i la raó, i no amb la força. A arran d’aquest conte han reflexionat sobre les situacions que es poden donar a la classe.

A través del joc, les nenes i els nens de 1r de Primària ha reflexionat sobre la importància de cooperar per aconseguir solucionar els problemes que sorgeixen en el seu dia a dia. Han arribat a la conclusió que normalment en els problemes hi estan implicades dues o més persones i que pensar conjuntament una solució ajuda a continuar sent amics i amigues.

L’alumnat de 2n de Primària ha vist el curt del Lou, un monstre dels “objectes perduts” que observa com cada dia molts infants no gaudeixen del pati perquè hi ha un altre nen que els fa la guitza. A través d’aquest curt, han treballat el valor de l’empatia, la tolerància vers les diferències i la importància de la comunicació davant situacions que ens fan mal.

Al seu torn els nens i nenes de 3r de Primària han flexionat entorn del curtmetratge “Bully Dance”. El film tan sols amb imatges i sense paraules els ha deixat ben clara la importància del diàleg i de no tenir por a lluitar contra les injustícies per tal que tots en sentim bé. I Els nens i nenes de 4t han parlat de la “força de les paraules” en una reflexió en la qual constatat que el respecte vers als altres ens pot ajuda a què el món sigui millor.

Finalment, l’alumnat de Cicle Superior visionaran aquesta setmana el vídeo “El poder de les abraçades” per treballar la pau i la no violència i poder reflexionar a l’aula amb tot l’alumnat.