21 juny — 2022
Creem biomaterials amb el Projecte Remix The School
#CreantEscolaInnovacióPrimària

Aquest curs l’alumnat de 6è de Primària ha participat al projecte Remix The School juntament amb 10 escoles de l’àrea metropolitana de Barcelona de perfils molt heterogenis.

El projecte es planteja com una plataforma per proporcionar experiències maker, STEAM i d’aprenentatge actiu a centres educatius, de forma que aquests puguin valorar-la i aprofitar-la com a palanca de transformació del seu model pedagògic i poder donar solucions imaginatives basades en el disseny, la co-creació y tecnologies digitals a problemes locals. La idea és crear una comunitat pràctica que comparteixi el coneixement generat i sigui l’inici d’un ecosistema sostenible, verd i creatiu a tot Catalunya.

A més a més, l’activitat s’ha vinculat al treball dels ODS que fem al tercer trimestre per parlar de les 7 Rs: Reduir, Reutilitzar, Reciclar, Respectar, Reparar, Reflexionar, Rebutjar. S’ha treballat d’una forma transversal, des de diferents assignatures.

Aquest projecte es fa amb el suport i la col·laboració del Fab Lab Barcelona i el Consolat dels Estats Units a Barcelona. El FabLab ha organitzat una formació amb els docents de tots els centres i està dinamitzant el treball en xarxa en els diferents centres.

La proposta ha començat amb una introducció teòrica sobre els biomaterials i l’ús dels residus per elaborar-los, així com economia circular i disseny i fabricació digital. El treball sobre els biomaterials ha resultat especialment interessant per l’alumnat, ja que han pogut fer tractament de residus com pells de taronja que han assecat, triturat i tamisat per convertir posteriorment en objectes. També han estudiat les combinacions de materials i els additius i colorants naturals, tot això aplicat en “receptes” per crear peces i objectes, alguns dels quals, es podran fer servir com a material escolar el curs vinent.

Finalment, els nens i les nenes de 6è de Primària han explicat el projecte als seus companys i companyes de 5 anys i els han regalat materials que han creat, com números i lletres, que els serviran per poder fer racons.

Per saber-ne més…

Remix the school: del malbaratament alimentari als bioplàstics

Remix The School, un projecte per fomentar el reciclatge i l’economia circular a les aules