18 març — 2021
Commemorem el Dia Internacional de la Dona
#CreantEscolaCultura i valorsInfantilPrimàriaSecundària

A l’escola vam commemorar el Dia Internacional de la Dona el passat 8 de març amb activitats adaptades a cada etapa educativa.

A Educació Infantil van explicar contes de dones científiques, matemàtiques i escriptores que mostren les professions de manera igualitària.

A Cicle Inicial de Primària vam treballar la igualtat de gènere a través del calendari de valors i, al llarg de la setmana, van llegir el conte de “Rosa Caramel” i “Quan les nenes volen alt”.

A Cicle Mitjà de Primària van fer diverses activitats per parlar i reflexionar a classe. A 3r van llegir el conte “D’on surt aquesta nena?” on es treballa que els nens i les nenes són iguals i han de tenir els mateixos drets i oportunitats. A 4t van veure el curtmetratge “Por siempre jamás” que explica el conte d’una manera diferent tot canviant els estereotips de gènere de la majoria de contes clàssics, tradicionals i actuals. A la classe van reflexionar i es van fer força preguntes: Sempre són les princeses que han de ser salvades pels prínceps? Pot ser que els prínceps també necessitin ser salvats? Hi ha algun color que sigui de nen o de nena?

A Cicle Superior de Primària van treballar-ho també a partir de diferents activitats. A 5è van fer un treball entorn de l’evolució dels drets de la dona al llarg de la història. A partir de la lectura i l’anàlisi del contracte d’una mestra del 1923, es va generar un debat i una posada en comú dels aspectes que actualment estan superats i també d’aquells que encara tenen recorregut de millora. A 6è de Primària van llegir biografies de dones protagonistes i van retre homenatge a les dones importants de la seva vida. El dia va culminar amb una exposició dels treballs.

A 1r Cicle de Secundària van buscar informació al voltant del Dia de la Dona (per què el dia 8, per què el lila…) i realitzaren una pancarta amb un lema reivindicatiu. Després van penjar a les columnes del passadís tot de frases de dones rellevants ja fossin científiques, esportistes, artistes, mares, àvies, etc. A la tarda van veure la pel·lícula “Hidden figures”.

A 2n Cicle de Secundària van proposar diferents tallers creatius de collage, pintura o fotografia per visibilitzar els drets de les dones. Les activitats van anar acompanyades d’una documentació i recerca prèvies sobre diferents fets i dones rellevants en la història de la lluita per la igualtat entre homes i dones.

Aquí us deixem un àlbum de fotos amb un resum d’imatges de la jornada.