13 desembre — 2021
Celebrem la Diada dels Drets Humans
#CreantEscolaCultura i valorsInfantilPrimàriaSecundària

Un curs més hem celebrat a l’escola el 10 de desembre, la Diada dels Drets Humans, una jornada de reflexió i sensibilització entorn de la importància que tots i totes tenim per aconseguir una bona convivència.

Sota el lema “Tots som necessaris!” hem constatat que cal la veu de tothom, del més gran al més petit, perquè l’escola sigui un lloc de convivència i de pau. Com a punt de partida per treballar-ho hem introduït una senzilla història a cada cicle.

A partir de la història “El borralló de neu”, una adaptació lliure del conte de Kurt Kauter, els nens i les nenes d’Educació infantil han elaborat mandales de la Pau amb materials naturals i l’alumnat de Cicle Inicial de Primària han creat flocs de neu i fulles amb una paraula sobre convivència escrita al damunt. Els mandales s’han penjat al porxo del pati d’Educació Infantil i amb totes les paraules dels nens i nenes de 1r i 2n de Primària han creat paraules gegants.

Els nens i les nenes de Cicle Mitjà de Primària han treballat a partir del text “La tecla que no funciona” i també han assistit a la xerrada “Nens com nosaltres, la vida en un orfenat a Perú” a càrrec de l’Anna Colom, mestra de l’escola, que els ha explicat la seva experiència com a cooperant. A partir d’aquesta xerrada han tret conclusions com aquestes:

“M’he adonat que són nens que viuen una vida molt diferent a la nostra perquè han de treballar i moltes vegades no poden anar a l’escola”

“No tenen tanta sort com nosaltres”

“La felicitat no es tracta de tenir més coses, no calen les tablets i les plays.”

“Quan sigui gran m’agradarà fer com l’Anna i poder ajudar a aquests nens”

L’alumnat de Cicle Superior de Primària ha treballat a partir del text “Els arbres del desert”, d’autor desconegut, i han fet una comprensió i posada en comú dels valors que es treballen en el conte. A més a més, també han assistit a una presentació sobre les tasques que porta a terme la Fundació Arrels de la mà de la Maite Bosch, mestra d’escola i membre d’aquesta fundació.

Aquesta xerrada sobre sensellarisme també la van presenciar, en dies diferents, l’alumnat de 3r de Secundària i els dos cursos han organitzat conjuntament una campanya de recollida de roba d’abric a l’escola, per donar-la a aquesta fundació.

Al seu torn, l’alumnat de 1r de Secundària assitirà aquest dimecres la xerrada q farà la Marta Lladó, és cooperant de l’ONG Open Arms, per explicar la tasca que duen a terme. I l’alumnat de 2n de Secundària rebrà la xerrada de la Mònica Molins que col·labora amb l’entitat The Afghan Chain of Favours que està ajudant a dones afganeses de fugir del seu país per evitar ser represaliades pel règim taliban.

Finalment, els nois i noies de 4t de Secundària han assistit a la xerrada de Daniel Vilaró, que és periodista especialitzat en Drets Humans i Responsable de Comunicació a Amnistia Internacional Catalunya.