18 febrer — 2021
Analitzem els bacteris de l’escola a Secundària
#CreantEscolaInnovacióSecundària

Un curs més, hem realitzat una activitat amb l’alumnat de 1r de Secundària per comprovar l’existència de bacteris al medi ambient

Aquesta activitat, que s’emmarca dins el programa de Ciències Naturals, consisteix a posar en un medi de cultiu unes mostres agafades de diferents llocs de l’escola i veure quina flora bacteriana hi ha.

Habitualment, els fem comparar una mà tal com arriba del carrer amb una mà neta, després de rentar-nos acuradament. A més a més, els nois i noies fan hipòtesis sobre en quins ambients pensen que podem trobar més o menys bacteris. En ambdós casos, agafen mostres i les cultiven durant una setmana.

El més habitual que havíem trobat fins ara era la gran diferència entre la “mà neta” i la “mà bruta” i també, per exemple, entre el mànec de la porta d’entrada per fora i per dins. Però aquest curs, amb totes les mesures d’higiene tant personals com de neteja dels espais de l’escola en les plaques de cultiu no han trobat pràcticament cap colònia de bacteris.

Aquí us deixem un àlbum de fotos de l’activitat.