11 febrer — 2021
#100tífiques: Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència
#CreantEscolaInnovacióSecundària

Per commemorar el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència des de l’escola hem participat en un programa #100tífiques a nivell de país per estimular les vocacions científiques de les nenes i noies en edat escolar.

L’alumnat de 1r de Secundària ha pogut conversar virtualment amb Maria Ángeles Marcos, microbiòloga de l’Hospital Clínic. La científica ha explicat a l’alumnat en què consisteix la seva activitat professional, com és el dia a dia d’algú que es dedica a la recerca científica i també sobre l’assistència a pacients. Després s’ha obert un torn de preguntes on els nois i les noies han pogut interlocutar directament amb la científica.

L’objectiu d’aquesta activitat és la promoció de la ciència a la societat i la reflexió sobre el paper de les dones en la ciència actual.

Qui és la Maria Ángeles Marcos?

És Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Valladolid el 1986 i Doctora en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona el 1995, amb una Tesi Doctoral sobre anàlisi d’epidèmies i resistència de determinats bacteris als antibiòtics. Va rebre un premi Extraordinari de doctorat per aquesta Tesi.

Actualment és professora del departament d’Anatomia patològica, Farmacologia i Microbiologia de la Facultat de medicina de la Universitat de Barcelona.

A més a més, fa tasques d’assistència, recerca i docència i és cap de secció de virologia a l’Hospital Clínic de Barcelona.