04 juliol — 2022
Treballs de Síntesi a Secundària per acabar el Trimestre
#CreantEscolaCultura i valorsSecundària

Una de les activitats realitzades, els darrers dies de curs al 1r cicle de Secundària, ha estat el Treball de Síntesi. L’alumnat de 1r de Secundària, ha fet un treball transversal al voltant de la lletra “A” de Joan Brossa i l’alumnat de 2n, sota el títol “Acció pel clima”, han treballat diferents aspectes de la ciència i com aquesta influeix en la societat des d’un punt de vista de la climatologia i la sostenibilitat ambiental.

Ja el curs passat es va decidir treballar aquest tema, ja que Brossa és un personatge representatiu del fons artístic del país. Brossa va aconseguir fer una transformació, va agafar lletres de l’abecedari i les va convertir en petites obres d’art. En el reportatge del Treball de Síntesi que es va fer el curs 21-22 us ho expliquem!

L’alumnat de 2n de Secundària ha treballat els Objectius pel Desenvolupament sostenible, especialment aquells més vinculats a la conservació de l’entorn i a la gestió sostenible dels recursos. Per treballar-ho, han fet activitats sobre l’empremta de carboni, la sostenibilitat, el canvi climàtic, el reciclatge, la gestió dels bosco i també han vist un documental sobre el canvi climàtic. A més a més, també van participar d’una gimcana per introduir els alumnes en alguns aspectes rellevants de la ciència i de com aquesta afecta a la societat.

El Treball de Síntesi és un projecte transversal a través del qual es treballen diferents àrees; en aquest cas, s’ha treballat especialment des de l’àrea de Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques, donant-li sempre un vessant artístic, però també la de Socials. D’aquesta manera, el Treball de Síntesi permet desenvolupar les diferents assignatures des d’una perspectiva més global i, alhora, més lúdica perquè l’alumnat s’involucri en el procés d’aprenentatge.