01 juliol — 2021
Treballem Europa a Espai Kósmos
#CreantEscolaCultura i valorsPrimària

Aquest curs les nenes i nens de 6è han treballat el tema d’Europa a Espai Kósmos. A classe els han explicat característiques d’aquest continent i els estats que el formen. Paral·lelament al tema, han iniciat un projecte multidisciplinari sobre 18 estats que ha combinat medi social, matemàtiques, informàtica i llengua anglesa.

En primer lloc, els 6 grups base de cada classe han escollit un estat d’Europa. Han fet una recerca d’informació de les dades més importants del país i de la seva capital. A part d’aprendre moltes coses noves, també han aplicat coneixements treballats a Espai Kósmos, com ara el relleu, el clima o la hidrografia.

Una part de la recerca d’informació de la capital era escollir monuments representatius de la ciutat. Han trobat monuments tan emblemàtics com fàcils de reconèixer com, per exemple, el Panteó d’Agripa, Notre Dame o el Pont de Londres. Però també han descobert altres edificis de ciutats que no ens eren tan coneguts.

Cada grup ha escollit un edifici de la ciutat per fer-ne una silueta amb el programa de disseny 3d Tinkercad a l’àrea d’informàtica. Així han creat un Skyline d’Europa entre tots i totes. Per fer l’edifici, han hagut de convertir-ne la forma general i les diferents parts en figures geomètriques que donaven la forma final per tenir el contorn de l’edifici.

Finalment, a l’àrea d’anglès, han imaginat que eren guies que havien de fer un tour turístic per la ciutat. Han seleccionat la informació més rellevant del país i de la ciutat per fer un vídeo acompanyat d’imatges sobre la capital.

Les visites turístiques en anglès, tota la informació sobre els estats i les seves capitals i imatges sobre el disseny 3d fet amb Tinkercad les podreu consultar al llibre digital que hem creat amb l’aplicació BookCreator. Esperem que us agradi i descobriu coses noves sobre els nostres veïns europeus!