26 maig — 2022
Treballem els ecosistemes a 4t de Primària
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Aquesta setmana, les nenes i els nens de 4t de Primària han anat a la Casa del Mar de la platja de Fenals de Lloret de Mar per treballar els ecosistemes.

Allà, han observat diferents ecosistemes, han recollit mostres, les han vist amb binoculars i després han après a identificar-les amb claus dicotòmiques. La calor i el sol els han acompanyat tota la jornada, però també han gaudit de la frescor de la pineda i de l’aigua del mar!

Per seguir treballant el tema dels ecosistemes s’han fet més preguntes: sabíeu que el funcionament de la Terra és tot un ecosistema?

A l’escola les nenes i els nens de 4t han realitzat un terrari tancat, han vist que el cicle d’aquest mini-ecosistema és similar al del nostre planeta. Han posat en un pot reciclat materials que ens dona la naturalesa com roca volcànica, carbó activat, grava, fibra de coco,… i després hi han trasplantat una planta.

Aquest petit terrari és un mini-ecosistema, tan sols observant-lo veurem com el cicle de la vida va fent la seva feina amb la llum, la condensació de l’aigua, la transpiració de les plantes, el seu creixement i la funció dels descomponedors.

Tenim un trosset de natura a casa i a l’escola que ens recorda la importància de tenir cura del nostre planeta!