30 novembre — 2022
Sortides ben històriques a 5è i 6è de Primària
#CreantEscolaCultura i valors

La setmana passada els nens i les nenes de 5è de Primària es van endinsar a una cova ben profunda i enigmàtica de l’Espluga del Francolí. Els va impactar molt quan van descobrir que allà hi havia vestigis de la Prehistòria, com si es tractés d’un llarg túnel del temps. L’alumnat va escoltar amb atenció les explicacions de les guies que ens detallaven com caçaven, com construïen cabanes, s’alimentaven, pintaven o feien foc. Tot un viatge per la història!

Al seu torn, els nens i nenes de 6è de Primària van fer una ruta cultural sobre els esdeveniments de la Guerra de Successió al 1714. Van iniciar la ruta a la Plaça del Pi de Barcelona on uns guies els van explicar el marc històric dels esdeveniments que veurien al llarg de les dues hores i mitja de trajecte.

Pas a pas, relat a relat, van caminar per carrers estrets i places, tot visitant per fora el Palau de la Generalitat, el Convent de Sant Agustí El Vell, el fossar de les Moreres, el Centre Cultural del Born… per acabar al Parc de la Ciutadella. Amb aquesta sortida han conegut una mica més part de la nostra història i dels tràgics fets que encara avui dia recordem.