27 maig — 2021
Robòtica per a invidents
#CreantEscolaCultura i valorsInnovacióPrimària

A l’escola hem treballat conjuntament amb l’ONCE per adaptar el robot educatiu Matatalab per a persones invidents. Amb aquesta adaptació, l’alumnat amb deficiències visuals pot treballar amb altres companys i companyes per realitzar conjuntament els quaderns d’activitats d’aquest robot educatiu.

Les activitats que es proposen ajuden a consolidar aspectes bàsics del llenguatge computacional com, per exemple, com fer una seqüència de comandes per resoldre un repte, introduir l’ús de bucles i, fins i tot, aprendre a definir funcions.

Matatalab és un robot que es programa utilitzant unes peces físiques, que són les que hem adaptat, i per al qual es poden definir diferents escenaris per treballar la programació de manera molt creativa, tot afegint aspectes curriculars vinculats amb la música, el dibuix o les matemàtiques.

Aquesta és una experiència pilot molt satisfactòria i que esperem pugui tenir continuïtat en els cursos vinents!