Festa d’Escola 2024
07 November - 2022
Presentem el projecte “La maleta de Picasso”

El passat cap de setmana presentàvem, al Museu Picasso de Barcelona, la prova pilot “La maleta de Picasso”, un projecte creat conjuntament pel Departament d’Educació Sensorial i Plàstica de la Fundació Collserola i el Departament Educatiu del museu.

Aquest projecte busca una manera diferent de dotar l’alumnat de recursos per comprendre i treballar l’art i consta de tres maletes que contenen materials didàctics per a cada etapa, basats en tres pilars: el joc, la reflexió i la descoberta.

A més a més, la maleta ha estat creada amb el Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA) perquè tot l’alumnat, siguin quines siguin les seves capacitats, pugui accedir a un aprenentatge plenament significatiu.

A la presentació de la prova pilot “La maleta de Picasso”, diversos professionals de l’educació van venir a experimentar amb els materials que hem elaborat per viure de primera mà les experiències multisensorials i perceptives que generen aprenentatges.

Finalment, es va proposar d’adaptar “La maleta de Picasso” com a Capses d’Aprenentatge amb la possibilitat d’ajustar-ho a les necessitats de cada centre i alumnat. Durant la presentació, el professorat assistent va debatre en grup les possibilitats d’aquesta adaptació.