07 novembre — 2022
Presentem el projecte “La maleta de Picasso”
#CreantEscolaCultura i valorsInnovació

El passat cap de setmana presentàvem, al Museu Picasso de Barcelona, la prova pilot “La maleta de Picasso”, un projecte creat conjuntament pel Departament d’Educació Sensorial i Plàstica de la Fundació Collserola i el Departament Educatiu del museu.

Aquest projecte busca una manera diferent de dotar l’alumnat de recursos per comprendre i treballar l’art i consta de tres maletes que contenen materials didàctics per a cada etapa, basats en tres pilars: el joc, la reflexió i la descoberta.

A més a més, la maleta ha estat creada amb el Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA) perquè tot l’alumnat, siguin quines siguin les seves capacitats, pugui accedir a un aprenentatge plenament significatiu.

A la presentació de la prova pilot “La maleta de Picasso”, diversos professionals de l’educació van venir a experimentar amb els materials que hem elaborat per viure de primera mà les experiències multisensorials i perceptives que generen aprenentatges.

Finalment, es va proposar d’adaptar “La maleta de Picasso” com a Capses d’Aprenentatge amb la possibilitat d’ajustar-ho a les necessitats de cada centre i alumnat. Durant la presentació, el professorat assistent va debatre en grup les possibilitats d’aquesta adaptació.