23 maig — 2022
Participem a Cantània amb 5è de Primària
#CreantEscolaCultura i valorsPrimària

Després de dos cursos de no fer-se presencial, aquest any hem tornat a celebrar Cantània al Teatre-Auditori de Sant Cugat amb l’alumnat de 5è de Primària.

La Cantània d’enguany porta per títol “Clara, l’art per dins” amb música del compositor reusenc Josep Maria Guix, sobre textos de l’escriptor Jordi Llavina. L’argument d’aquesta edició és el següent:

“Després de passar un estiu fabulós a casa de la seva àvia, a la Clara li queda molt poca estona –una hora, o una mica menys– perquè la seva mare la passi a buscar. La nena està ensopida sense fer res i amb ganes de tornar tan aviat com pugui en aquesta casa, on ha viscut mil peripècies i s’ho ha passat d’allò més bé. Per espolsar-li l’avorriment, l’àvia li proposa pujar a les golfes per començar l’última aventura: un viatge misteriós pel món de l’art.”

Des de l’escola hi hem participat amb els nens i les nenes de 5è de Primària que han fet molts assajos abans d’arribar el gran dia de l’estrena al Teatre-Auditori de Sant Cugat.

Cantània és una activitat participativa en què s’inscriuen escolars de Cicle Mitjà i Superior de Primària de Catalunya que fan trobades en diferents auditoris. Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Els encàrrecs, fins al dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi.