03 febrer — 2022
Observant el so al MNACTEC
#CreantEscolaInnovacióPrimària

Aquesta setmana les nenes i els nens de 3r de Primària han anat al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, a Terrassa, on han experimentat amb fenòmens desconeguts per ells, associats a les propietats i la percepció del so.

Han observat com els materials casolans i coneguts es comporten d’una manera sorprenent i han experimentat amb tècniques acústiques mitjançant aparells que emeten sons.

La sortida els ha resultat d’allò més interessant i han expressat comentaris com els següents:

“M’ha sorprès quan ens han explicat que els homes i dones de la prehistòria tenien més bona oïda perquè havien de defensar-se dels depredadors.”

“Ens han explicat que les vibracions del so van pel conducte auditiu passant per tres ossets molt importants que es diuen martell, enclusa i estrep.”