18 maig — 2021
Mans a la feina!
#CreantEscolaInnovacióPrimària

Amb el projecte “Mans a la feina” l’alumnat de 4t de Primària ha treballat les màquines simples a través d’un repte.

A classe se’ls va proposar rehabilitar una casa de camp allunyada de la ciutat, però abans de portar les obres a la pràctica se’ls demanava crear un projecte amb forma de maqueta amb una sèrie d’indicacions:A la família de la casa hi ha una persona que va amb cadira de rodes, de manera que s’ha de tenir en compte l’accessibilitat.

• L’exterior ha d’incorporar una zona de jocs infantils amb tobogan, gronxador i balancí.
  • Es requereix un garatge per guardar el cotxe.
  • Al jardí de la casa hi ha un pou i es vol extreure aigua per aprofitar-la.

A partir d’aquestes premisses l’alumnat ha estudiat els conceptes de força i energia i ha descobert les màquines simples com la palanca, el pla inclinat, el torn, la roda i la politja i, per grups, han creat la seva pròpia maqueta.