02 desembre — 2021
L’hort de Cicle Inicial al novembre
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Durant el mes de novembre els nens i les nenes de 1r de Primària han seguit treballant molt a l’hort! Com que ara ja està ben situat, el jardiner Fèlix ha portat planters i llavors a les classes per poder començar a plantar. També els ha deixat unes regadores i unes eines per remoure la terra i un vídeo on els explica com havien de plantar i ha preparat la terra amb adob.

A l’hora de plantar, el primer que han fet ha estat moure una mica la terra amb els rasclets, després han fet uns forats per deixar-hi les llavors o els planters i finalment han regat.

La classe dels Pèsols ha plantat pèsols i cols, la classe de les Carxofes, ha plantat maduixeres i carxofes i, finalment, la classe de les Pastanagues ha plantat enciams i pastanagues. A més a més, cada classe ha plantat una planta aromàtica per decorar les jardineres que tenim al pati.

Durant aquesta activitat, els nens i les nenes han après que es poden plantar les hortalisses de dues maneres diferents: amb planter o amb llavors. Ara tenen moltes ganes de veure créixer les verdures, així que s’han compromès a cuidar l’hort entre tots i totes!

L’alumnat també ha après que les plantes per a créixer necessiten: aigua, terra, aire i llum del sol. I amb aquesta informació han decidit fer un experiment! S’han posat al lloc dels científics i científiques i s’han preguntat què passaria si a una planta li traiem la llum del sol, l’aigua, la terra o l’aire. Han fet hipòtesis i les han anat apuntant a una cartolina.

Per poder comprovar les seves hipòtesis han agafat 4 plantes i han fet el següent:

• La primera planta l’han posat dins d’una caixa perquè no li toqui el sol.
  • A la segona planta li han tret la terra.
  • A la tercera planta li han tret l’aire posant-la dins d’una caixa transparent ben tancada.
  • A la quarta planta li han tret l’aigua, és a dir no la regaran.

Ara, estaran unes setmanes observant què passa amb cada planta i recollint dades per contrastar les hipòtesis. Us anirem informant dels progressos!

Seguiu l’evolució, mes a mes, de L’hort de l’escola a Cicle Inicial.