01 juny — 2022
L’hort de Cicle Inicial al maig
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

A l’Espai _Kósmos els nens i nenes de 1r de Primària estan treballant les tres funcions vitals dels éssers vius, la funció de nutrició, la de reproducció i la de relació. Les mestres els han explicat cada una de les tres funcions i n’han buscat exemples amb diferents éssers vius.

Quan els han explicat la funció de relació amb els animals i els humans l’han entès molt bé, però els ha costat una mica comprendre com les plantes es relacionen amb el nostre entorn. Per aquest motiu els han proposat fer un experiment!

El primer que han fet, és plantar i fer créixer la planta que faran servir per a l’experiment. Han plantat una mongetera, ja que és fàcil de plantar, cuidar i fer créixer. Per aquest motiu hem agafat pots de vidre, cotó fluix i mongetes.

Un cop han tingut la planta una mica crescuda, han agafat una caixa i per dins han fet un petit laberint amb cartrons. Han posat la caixa a prop de la finestra i a un extrem li han fet un forat. Durant uns dies observaran si la planta aconsegueix superar el laberint i arribar fins al forat per aconseguir la llum del sol.

Amb aquest experiment veurem com una planta s’adapta al medi per poder sobreviure. Serà capaç la planta arribar fins al forat? Us anirem informant!

Tot i que no parem d’experimentar i aprendre coses sobre les plantes, no ens oblidem de cuidar el nostre hort, sovint sortim a reglar-lo perquè creixi. Amb la calor que està fent no ens en podem oblidar ni un dia!

Seguiu l’evolució, mes a mes, de L’hort de l’escola a Cicle Inicial.