08 febrer — 2022
L’hort de Cicle Inicial al gener
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Després de les vacances de Nadal els nens i les nenes de Cicle Inicial que cuiden l’hort, se’l van trobar ben sec, ja que les vacances no van ser gaire plujoses! No obstant això, van veure que, tot i que la terra està seca, les verdures havien crescut força. Així que el primer que van fer va ser regar per humitejar la terra.

També van constatar que les canyes que havien posat perquè els pèsols creixessin cap amunt no han acabat de funcionar, els pèsols han fet de les seves i, en lloc de créixer enredant-s’hi, s’han anat enredant entre ells. No hi havia manera de desembolicar-ho! Sort que en Fèlix, el pagès que ens ajuda, ens ha desfet l’embolic dels pèsols i ens els ha col·locat correctament.

A més a més, durant el gener han continuat treballant i fent experiments amb les plantes. Com que el trimestre passat van aprendre que les plantes agafen l’aliment per les arrels i que la tija és l’encarregada de distribuir aquest aliment per tota la planta, han preparat un petit experiment per comprovar-ho. I com ho han fet?

Partint de tres clavells, ampolles d’aigua i colorant alimentari: han posat l’aigua a les ampolles i a cada ampolla li han posat un colorant diferent: groc, vermell i blau.

Abans de posar el clavell han fet algunes hipòtesis:

Què passarà amb la flor? Es tenyirà de seguida? Haurem d’esperar uns dies? Pot ser que el colorant no pugi per la tija i el clavell quedi de color blanc?

Finalment, han posat cada clavell a la seva ampolla i han observat que, de seguida, no s’han tenyit. Ara hauran d’esperar uns dies a veure què passa…

Seguiu l’evolució, mes a mes, de L’hort de l’escola a Cicle Inicial.