03 març — 2022
L’hort de Cicle Inicial al febrer
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Aquest mes de febrer, els nens i nens de 1r de Primària que tenen cura de l’hort han anat d’excursió a la Masia Can Deu, allà han tingut l’oportunitat de treballar en un hort a terra, de fer de pagesos de veritat!

El pagès de la masia els va explicar que abans de plantar s’ha de preparar i remoure la terra per airejar-la i deixar-la ben solta. Així que, amb l’ajuda d’un càvec, els nens i les nenes van aprendre a cavar la terra.

Després, van haver de fertilitzar la terra posant adob. Un adob natural que es prepara amb els fems dels animals de la masia i compost (la matèria orgànica produïda per la masia). Amb cubells i pales van posar l’adob a la part de terra que volien conrear.

Un cop van tenir l’adob, van pentinar la terra amb un rasclet. I, amb la terra ja preparada, cada nen i cada nena va sembrar una fava. Esperem que surtin unes bones faveres! S’ho han passat molt bé i ha estat una experiència genial!

Més enllà de l’experiència a la masia, durant el mes de febrer, els nens i les nenes de 1r han continuat cuidant l’hort de l’escola i han vist com les verdures de l’hort van creixent. Això vol dir que l’estan cuidant molt bé!

Han pogut observar que estan sortint les primeres baines, amb els seus pèsols a dins a les pesoleres, i les carxofes i les cols creixen a bon ritme! I també s’han preguntat com devien estar les pastanagues, ja que han vist que aquestes creixen sota terra i no poden veure com van creixent. Per aquest motiu les mestres n’han agafat una perquè tots i totes veiessin com les pastanagues també van creixent al seu ritme.

I els enciams? Estaven punt per collir-los! Així que els han collit i han decidit fer una amanida per menjar-se-la a l’hora de dinar. Els i les alumnes han dit que estava boníssima. I ara… han de pensar què hi volen plantar, ja que tenen una jardinera buida!

Seguiu l’evolució, mes a mes, de L’hort de l’escola a Cicle Inicial.