17 desembre — 2021
L’hort de Cicle Inicial al desembre
#CreantEscolaPrimàriaSostenibilitat

Durant el mes de desembre l’hort de Cicle Inicial ha continuat creixent! Els nens i nenes han anat a regar-lo sovint i a arrencar les males herbes que hi creixen.

Han pogut veure que els pèsols no podien créixer sols, necessitaven ajuda per poder créixer cap amunt, així que han posat unes canyes perquè s’enredessin i poguessin créixer millor. Ha estat una feinada posar-hi canyes…!

També han vist com han començat a sortir les primeres flors de les maduixeres i han vist les primeres fulles de les pastanagues. És un goig veure com creixen les verdures!

A més a més, han estudiat les parts d’una planta i la seva funció:

• Les arrels són les encarregades d’agafar els nutrients i l’aigua de la terra.
  • La tija és l’encarregada de transportar els nutrients i l’aigua cap a les fulles.
  • Les fulles transformen els nutrients en aliment gràcies a la llum del sol.
  • Les flors són de colors diferents i es transformen en el fruit.

Per altra banda, també han après que podem classificar les plantes en tres grups: les herbes, els arbustos i els arbres.

Finalment, han fet un dibuix d’una herba o d’un arbre i han escrit les seves parts. Els han quedat uns dibuixos molt bonics!

Seguiu l’evolució, mes a mes, de L’hort de l’escola a Cicle Inicial.