11 març — 2023
Les convivències de 5è de Primària
#CreantEscolaCultura i valorsPrimàriaSostenibilitat

Aquesta setmana han tingut lloc les convivències de 5è de Primària.

El primer dia, abans d’arribar a Les Vinyes, vam fer una aturada a Vilada, un petit poble del Berguedà, on vam començar les activitats previstes amb una cursa d’orientació. Un cop arribats a lloc, com ja és habitual, xerrada sobre el funcionament d’aquests dies, cabanes, berenar, distribució d’habitacions, sopar, jocs de taula, joc de nit…

El segon dia, vam tenir la visita del Toni, l’apicultor, que va arribar ple de trastos i eines desconeguts. Ens vam dividir per fer tallers i, mentre uns, ben protegits amb els vestits especials, vam poder observar el rusc, localitzar la reina, els borinots, la mel, etc., la resta fèiem un taller d’espelmes, un recorregut localitzant els rastres de diferents animals i col·locàvem una càmera de trampeig per comprovar quins animals viuen al bosc de Les Vinyes.

Dimecres vam marxar d’excursió a peu fins a Avià. Fou un plaer contemplar el paisatge, la fila de nois i noies pels camins, amb la serralada de Queralt de fons. A Avià hi vam dinar. I, a la nit, primera gala de balls de Tak Tok.

Dijous fou el dia de la jornada esportiva. No es tracta d’una jornada de, només, esports convencionals, sinó d’altres modalitats que s’han convertit en especialitats de la casa com el football-in o el taka. Vam tancar el dia amb el ball de la darrera nit, una última vetllada plena de màgia i emoció que recordarem durant molt de temps!

Una vegada més, aquests dies a Les Vinyes han estat una bona ocasió per gaudir i, alhora, conviure, descobrir l’entorn, i desenvolupar l’autonomia i l’autoconeixement.