A les escoles de la Fundació Collserola apostem per tenir la figura d’auxiliar de conversa a l’etapa d’Educació Infantil.
Aquesta figura de suport està destinada a afavorir l’exposició dels infants a la cultura i llengua angleses en un context pràctic i immersiu. L’auxiliar acompanya els nens i les nenes en les seves rutines diàries en coordinació amb la resta de l’equip docent. El seu paper és clau per al desenvolupament de la consciència plurilingüe i intercultural de l’alumnat, ajudant-los a créixer com a ciutadans oberts, respectuosos i compromesos amb la diversitat.
A I3 ja introduïm la llengua anglesa amb el mètode i els recursos de Cambridge, som una Cambridge School. En aquesta primera infància, l’apropament a la llengua es fa de manera global i es planteja l’aprenentatge des de la comunicació, ja que el més important és potenciar la seva competència oral. És el primer pas per, a mesura que es facin grans, anar introduint la lectura i la comprensió de paraules i textos escrits i iniciar l’escriptura.
Pel que fa a les persones que realitzen la tasca d’auxiliar de conversa, són persones natives que participen dels diferents moments d’escola: des de l’acollida del matí, les estones de joc al pati, durant els àpats… i que, utilitzant la llengua anglesa de manera natural i espontània, creen situacions d’autèntica comunicació adaptades a l’edat de l’alumnat més petit de les nostres escoles.
Són un gran equip format per persones motivadores, creatives, flexibles, empàtiques, sensibles i respectuoses. Capaces, totes elles, de crear vincles emocionals i entorns segurs fan que l’aprenentatge sorgeixi de manera positiva i profunda.

