17 novembre — 2021
La poesia i les primeres vegades
#CreantEscolaCultura i valorsLecturaSecundària

En Carles Torres, exalumne de la Fundació Collserola, ha vingut a l’escola en el marc de les activitats organitzades al voltant de l’assignatura de Llengua Catalana de 2n de Secundària per parlar sobre la poesia.

Aquest director i filòleg entén la poesia com a eina de reflexió i de realització personal que ens convida a mirar més enllà; a disfressar i desvestir amb el ritme de les paraules la realitat d’un món cada cop més complex; a projectar-nos enllà, a construir-nos una identitat i a reconèixer el valor de la llengua. És per això que està convençut que la poesia ha de gaudir d’una presència significativa en el marc escolar.

Durant la sessió, el Carles els ha fet reflexionar sobre el valor de la poesia i dels esdeveniments culturals i artístics a través de diverses propostes i els ha presentat alguns fragments de la pel·lícula que ha filmat, a propòsit del 50è aniversari del 1r Festival Popular de Poesia Catalana (1970), juntament amb l’Isaki Lacuesta que s’ha estrenat aquest mes de novembre als cinemes Truffaut durant el Temporada Alta.

En Carles Torres és exalumne de l’escola Avennç i del batxillerat Humanístic de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia. Va estudiar Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra, on va codirigir el curtmetratge Cendres (2017) i va organitzar el cineclub Aidez.Va fer un Erasmus a París on va realitzar diferents curtmetratges documentals. Actualment, mentre estudia Filologia Catalana a distància, treballa al Centre Pompidou com a regidor de cinema. S’interessa pel muntatge i pel cinema experimental relacionat amb la poesia.