17 maig — 2022
La llibreta “D’escriure”, un recorregut per l’escriptura
#CreantEscolaCultura i valorsInfantilLectura

La llibreta “D’escriure” és una eina que inicien els nens i nenes de 5 anys per ajudar que cada criatura sigui conscient del seu procés d’aprenentatge de l’escriptura espontània. És una llibreta que passa amb ells de curs a curs fins a 2n de Primària i permet veure’n l’evolució al llarg d’aquests cursos.

Els nens i les nenes aprenen a gaudir del gust d’escriure i poden recollir-hi els seus escrits. Poden fer-la servir per deixar anar la imaginació i escriure textos lliures de manera espontània. També s’hi recullen aquells textos que fan de forma pautada a partir d’activitats proposades a l’aula i corregits posteriorment.

I, com en qualsevol tasca, també és important que tinguin cura de la presentació cuidant el grafisme i el dibuix si s’escau, vetllant per la polidesa i la conservació de la llibreta, tenint cura de les imatges que hi retallen i enganxen i revisant l’escrit abans de donar-lo per acabat.