09 gener — 2021
El “Joc de mirar”, una proposta per celebrar els 30 anys de la Fundació Antoni Tàpies
#CreantEscolaCultura i valorsPrimària

La Fundació Antoni Tàpies celebra 30 anys i ens ha convidat a celebrar-ho amb la proposta “Joc de mirar”, que es focalitza en la simbologia i significats que pot tenir una cadira, un objecte que, tantes vegades per a Tàpies, passa a ser un vehicle de reflexió i introspecció, un símbol carregat de significats personals.

Les tres escoles de la Fundació Collserola hi participem des del Cicle inicial, el Cicle Mitjà i el Cicle Superior de Primària a partir de la lectura del text de tàpies, El joc de saber mirar.

A l’escola Avenç hi han participat des de 1r i 2n de Primària. A partir de la lectura del text, cada classe ha escollit una cadira de l’escola que és especialment significativa per a l’alumnat i ha creat un text on n’ha explicat la singularitat i tot allò que els evoca la cadira escollida. Finalment han transformat la cadira en una obra plàstica.

A l’escola Ramon Fuster, l’alumnat de 3r i 4t de Primària han escollit també cadires representatives de l’escola, han creat un text descrivint-les i les han reinterpretat artísticament a través d’un collage fotogràfic.

Finalment, a l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia hi han participat amb una proposta de diàleg entre 5è i 6è de Primària. A partir de la lectura del mateix text cada classe de 5è ha escollit una cadira de l’escola i ha creat un text. A partir de la lectura d’aquest l’alumnat de 6è n’han fet la fotografia.