16 febrer — 2022
Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència
#CreantEscolaPrimària

Per commemorar el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència des de l’escola hem participat en el programa #100tífiques que, a nivell de país, busca estimular les vocacions científiques de les nenes i noies en edat escolar.

Aquesta és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que té per objectius:

● Impulsar les vocacions STEAM, especialment entre les nenes.

● Visibilitzar la feina de les dones científiques entre l’alumnat.

● Oferir una experiència propera i distesa que desperti curiositat cap a la ciència entre l’alumnat, apropant la recerca que es fa a Catalunya a les aules.

A 6è de Primària, l’alumnat ha visionat un vídeo sobre el projecte Hypatia 1, on una tripulació catalana de 9 dones pretén arribar al planeta vermell. Seguidament, han conversat de forma virtual amb la científica Paula Rovira Lorente que ha estudiat medicina, té un màster en neurociència i un doctorat en genètica. La Paula ha treballat a l’Hospital de la Vall d’Hebron i ara és professora a la Universitat de Barcelona. A més a més, és runner semi professional, parla quatre idiomes i volta per tot el món compartint els seus coneixements i experiència.