05 febrer — 2021
Dia Escolar de la No-violència i la Pau
#CreantEscolaÀmbitsCultura i valorsInfantilPrimària

Per commemorar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) que se celebra el 30 de gener, durant les dues últimes setmanes a l’escola hem realitzat un seguit d’activitats per treballar-ho.

A Educació Infantil els nens i nenes han llegit el conte “Defensem la Pau” i han fet l’activitat de la Sabata Viatgera. Aquesta activitat consisteix en què cada criatura es treu una sabata i la col·loca en una pila. Després cadascuna agafa una sabata a l’atzar i, sense deixar anar la sabata, formen un cercle. Per ordre, es localitza la persona a qui pertany la sabata i totes han d’anar intercanviant les seves sabates sense trencar el cercle. Un cop, tothom té la seva sabata, es pot tornar a jugar.

A Cicle Inicial de Primària han fet activitats a ambdós cursos. A 1r han llegit el conte “Defensem la Pau” i han fet una activitat de reflexió al voltant de la Pau positiva. I a 2n de Primària han dedicat el calendari setmanal de valors al diàleg i cada dia han explicat un conte per tractar el tema de la Pau. Un dels contes que ha tingut més èxit ha estat “Història d’una bala”.

Al Cicle Mitjà de Primària l’alumnat de 3r han llegit un conte en el qual una àvia i el seu net parlen de diferents situacions en les que hi ha conflicte a casa. L’àvia li explica sàviament al seu net que les desavinences no sempre es poden evitar i que el més important és saber afrontar-les bé i aprendre a resoldre-les amb imaginació, de la millor manera possible. La violència, en canvi, sempre fa mal i hem d’intentar evitar-la. A 4t de Primària se’ls ha proposat un enigma que han hagut de resoldre conjuntament. Després han reflexionat i valorat la importància del respecte vers les opinions diferents i la necessitat de diàleg per arribar a acords i aconseguir fites.

A Cicle Superior, els nens i nenes de 5è de Primària han vist un InfoK que parlava sobre el bullying, com tractar-lo i els programes que hi ha a altres escoles per anticipar-se. Després han fet un debat amb situacions que ells mateixos havien viscut. A 6è de Primària, també a partir d’un InfoK i de la cançó “Mirada estràbica” del grup Xiula i la Clara Peya, han treballat el tema de la diversitat a partir de les diferents característiques de cadascú. Per sort, tots som únics i diferents!