Festa d’Escola 2024
26 January - 2023
De visita al Parlament amb l’alumnat de 3r de Secundària

La setmana passada els tres grups de 3r de Secundària de l’escola van anar al Parlament de Catalunya per participar al taller “Soc Diputat / Soc Diputada“.

Aquesta activitat, plantejada com un joc de rol i de simulació parlamentària, s’inscriu dins la programació de les àrees de Ciències Socials i de Cultura i Valors Ètics. El taller parteix d’un treball previ a l’aula dut a terme en diferents sessions en què els i les alumnes, repartits en quatre grups parlamentaris ficticis (Llibertat, Compromís, Ecologia i Tradició), elaboren propostes polítiques centrades en els ODS i l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides i d’altres que incorporen també la perspectiva de gènere i la no discriminació del col·lectiu LGBTIQ+.

La sessió pràctica que es fa al Parlament de Catalunya consisteix a exposar les propostes polítiques elaborades prèviament i establir un debat i negociació que simula el procés d’investidura del President de la Generalitat i la configuració del govern. Aquest taller permet exercitar l’alumnat en les eines democràtiques de la participació, el diàleg, el respecte, el pacte i la votació, que fan possible el funcionament de tots els parlaments democràtics. Així mateix, aquest taller permet contribuir a la formació de ciutadans responsables i participatius en la nostra societat.