26 gener — 2023
De visita al Parlament amb l’alumnat de 3r de Secundària
#CreantEscolaCultura i valorsSecundària

La setmana passada els tres grups de 3r de Secundària de l’escola van anar al Parlament de Catalunya per participar al taller “Soc Diputat / Soc Diputada“.

Aquesta activitat, plantejada com un joc de rol i de simulació parlamentària, s’inscriu dins la programació de les àrees de Ciències Socials i de Cultura i Valors Ètics. El taller parteix d’un treball previ a l’aula dut a terme en diferents sessions en què els i les alumnes, repartits en quatre grups parlamentaris ficticis (Llibertat, Compromís, Ecologia i Tradició), elaboren propostes polítiques centrades en els ODS i l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides i d’altres que incorporen també la perspectiva de gènere i la no discriminació del col·lectiu LGBTIQ+.

La sessió pràctica que es fa al Parlament de Catalunya consisteix a exposar les propostes polítiques elaborades prèviament i establir un debat i negociació que simula el procés d’investidura del President de la Generalitat i la configuració del govern. Aquest taller permet exercitar l’alumnat en les eines democràtiques de la participació, el diàleg, el respecte, el pacte i la votació, que fan possible el funcionament de tots els parlaments democràtics. Així mateix, aquest taller permet contribuir a la formació de ciutadans responsables i participatius en la nostra societat.