02 novembre — 2021
Convivències a Les Vinyes de 3r de Primària
#CreantEscolaCultura i valorsPrimària

La setmana passada els nens i nenes de 3r de Primària van anar de convivències a Les Vinyes de Vilamarí. Aquest curs ens hem endinsat en la Patum de Berga.

Vam començar dilluns visitant els carrers on se celebra la Patum, al Museu ens van explicar que és una festa tan especial que fa uns anys es va declarar Patrimoni Immaterial de la Humanitat. Al carrer Major vam veure rajoles amb els personatges d’aquesta festa i els vam dibuixar.

El dimarts vam fer tallers de màscares i danses. Van venir en Joan Carles i en Tito, dos experts patumaires, que formen part de l’organització de la Patum i ens van ensenyar les danses tradicionals d’aquesta festa, ens ho vam passar d’allò més bé ballant.

Dimecres vam continuar amb el taller de màscares i vam participar en un joc de pistes. I quan es va fer fosc ens vam emocionar amb la nostra Patum de Les Vinyes.

I, com a totes les convivències, no hi podia faltar l’excursió del darrer dia, aquest curs vam anar al Gorg on hi ha una riera i un salt d’aigua molt bonic. I també vam gaudir jugant un munt i vam poder construir les famoses cabanes al bosc de Les Vinyes.

La darrera nit vam tenir la sort de celebrar dues festes en una: la de la nostra terra “la castanyada” i la de Halloween, tot barrejat amb la tradicional festa pijama. Vam passar-ho molt bé a la nostra festa “Pijama-Casta-ween”, vam saltar i ballar fins a quedar ben esgotats!