21 novembre — 2022
Convivències a Les Vinyes de 3r de Primària
#CreantEscolaCultura i valorsPrimària

La setmana passada els nens i nenes de 3r de Primària van anar de convivències a Les Vinyes de Vilamarí. Aquest curs ens hem endinsat en la Patum de Berga.

Van començar dilluns visitant els carrers on se celebra la Patum, al Museu els van explicar què és una festa tan especial que fa uns anys que es va declarar Patrimoni Immaterial de la Humanitat. Al carrer Major van veure rajoles amb els personatges d’aquesta festa i els van dibuixar.

El dimarts van fer tallers de màscares i danses. Van venir en Joan Carles i en Tito, dos experts patumaires, que formen part de l’organització de la Patum i els van ensenyar les danses tradicionals d’aquesta festa. S’ho van passar d’allò més bé ballant!

Dimecres van continuar amb el taller de màscares i van participar en un cicle de joc de pilota. I quan es va fer fosc es van emocionar amb la nostra Patum de Les Vinyes.

Com a totes les convivències, no hi podia faltar l’excursió del darrer dia, aquest curs han anat al Gorg on hi ha una riera i un salt d’aigua molt bonic. I també van gaudir jugant un munt i van poder construir les famoses cabanes al bosc de Les Vinyes.

I la darrera nit…. Van celebrar l’espera festa de pijames! S’ho van passar molt bé saltant i ballant fins a quedar ben esgotats!