17 març — 2022
Convivències a Les Vinyes amb 2n de Primària
#CreantEscolaCultura i valorsPrimària

La setmana passada els nens i les nenes de 2n de Primària van anar de convivències a la casa de colònies de Les Vinyes de Vilamarí. S’ho van passar molt bé i van fer un munt d’activitats!

Dimarts van anar al Museu d’Art del Bolet a Montmajor. La Teresa, guia del museu, els va explicar moltes coses sobre les característiques dels bolets i van gaudir de les miniatures de ceràmica de l’artista Josefina Vilajosana.

En arribar a la casa, van jugar una estona i van preparar les habitacions i, abans d’anar a dormir van conèixer dos boletaires, el Pepet i la Josefina, amoïnats perquè un llenyataire rabiüt estava fent malbé els bolets dels boscos del Berguedà i volia tallar tots els arbres. Van comprometre’s a ajudar-los i a continuació va arribar el moment d’agafar les llanternes i fer el primer joc de nit.

L’endemà es van llevar ben d’hora i, després d’agafar energies amb un bon esmorzar, van fer una gimcana i van passar la tarda fent tallers: pintures, esponges, branques, pinyes, pedres i retoladors.

Dijous van omplir les cantimplores, van agafar les motxilles i van sortir d’excursió a la recerca dels ingredients necessaris per preparar una bona sopa de bolets que retornés la felicitat al llenyataire rabiüt. No us podeu imaginar la quantitat de coses que van trobar; fins i tot un plànol que els indicava l’indret on hi havia amagats uns bolets màgics, talment com si fossin un tresor!

Amb l’ajuda del Pepet i la Josefina, van aconseguir que el llenyataire rabiüt en prengués un bon glop i veiés la importància de tenir cura dels boscos per assegurar la supervivència dels nostres bolets i totes les espècies, tant animals com vegetals, que hi viuen. La sopa estava tan deliciosa que quan el llenyataire va veure arribar a la fada natura, en va quedar ben enamorat!Van ser quatre dies molt especials i van tornar a casa amb la maleta plena de records i aventures per explicar. Fins l’any vinent, Les Vinyes!