10 novembre — 2021
Col·laborem amb el Consell d’Infants i Adolescents de Cerdanyola
#CreantEscolaCultura i valorsSecundària

L’alumnat de 1r de Secundària ha participat en un projecte del CIAC per repensar els espais del municipi des de la seva òptica.

El CIAC és el Consell d’infants i adolescents de Cerdanyola, un òrgan on els infants poden exercir el seu dret a participar, a pensar, reflexionar, dialogar i fer propostes sobre aspectes que formen part de la seva vida quotidiana a la ciutat i on poden proposar accions concretes per a transformar-la.

Una dinamitzadora del CIAC ha vingut a l’escola i ha organitzat un breakout educatiu on cada aula s’ha organitzat en grups de treball amb un portàtil i paper per apuntar. Abans d’acabar l’hora han hagut de resoldre un enigma que els ha permès obrir una caixa on han trobat les bases per participar en un concurs per anar a unes colònies d’hivern.

Durant l’activitat han descobert quins espais de la ciutat coneixen, més enllà de l’escala de barri, han treballat el concepte de zonificació i la importància en les primeres edats de l’adolescència, han reflexionat sobre com ha de ser una ciutat adaptada a les necessitats dels adolescents: segura, accessible, propera, diversa, integradora, saludable, etc., han posat sobre la taula els punts forts i febles de la ciutat i han conegut la feina feta pel CIAC en els darrers 5 anys.