Vine a conèixer l'escola
Ramon Fuster
truca'ns al
93 586 41 06
o escriu-nos a
ramonfuster@fundaciocollserola.cat
“Alumnes, famílies
i professors junts,
#CreantEscola"
Omplir el formulari

Innovació educativa

La curiositat ens ve de sèrie

Innovem des de la curiositat, des del convenciment que vivim un temps canviant on l’anticipació i l’adaptació permanent són clau per a l’èxit. Ho fem amb una mirada compartida, treballant en equip i buscant mètodes, aplicacions i eines contrastades.

Utilitzem diverses metodologies que implementem de forma estratègica, perquè incideixin directament en l’aprenentatge dels alumnes i els ajudin a desplegar tot el seu potencial.

Innovar és molt més que introduir elements tecnològics. Innovar implica qüestionament, investigació, revisió de models, aprenentatge compartit i continuat. Utilitzem la tecnologia quan aporta valor afegit al coneixement.

La col·laboració entre l’escola i altres institucions com museus, universitats, centres d’investigació, entitats de la societat civil o altres centres educatius ens ajuda a ampliar la mirada, així com a afavorir la integració de la innovació al currículum. Ens serveix, també, per establir sinergies, ampliar la dimensió de l’aprenentatge i l’èxit del procés educatiu amb la societat, fent-nos permeables al nostre entorn.

Contingut relacionat

Creem biomaterials amb el Projecte Remix The School

Aquest curs l’alumnat de 6è de Primària ha participat al projecte Remix The School juntament amb 10 escoles de l’àrea metropolitana de Barcelona de perfils molt heterogenis. El projecte es … Llegir més

Fotografia matemàtica a Secundària

Les matemàtiques són per tot arreu, allà on mirem, en allò que toquem, en allò que escoltem. Per aquest motiu, un curs més hem proposat l’activitat sobre fotografia matemàtica a … Llegir més

Consell de l’alumnat del curs 21-22

Aquesta setmana hem celebrat el Consell de l’Alumnat amb representants de tots els cursos des de 1r de Primària a 4t de Secundària. El Consell d’Alumnes es reuneix dos cops … Llegir més

La llibreta “D’escriure”, un recorregut per l’escriptura

La llibreta “D’escriure” és una eina que inicien els nens i nenes de 5 anys per ajudar que cada criatura sigui conscient del seu procés d’aprenentatge de l’escriptura espontània. És … Llegir més

Participem en el projecte NeuroArt de la Universitat de Barcelona

Un curs més, els nois i noies 3r de Secundària han elaborat una maqueta sobre el sistema nerviós humà a Ciències Naturals. A més a més, aquest any ha sortit … Llegir més

Les màquines simples a 4t de Primària

Aquest trimestre, els nens i les nenes de 4t de Primària estan treballant les màquines. Al nostre entorn és fàcil trobar eines i estris que ens ajuden en el dia … Llegir més

La recta numèrica a Cicle Inicial de Primària

Els nens i les nenes de 1r de Primària han creat la seva pròpia recta numèrica i han après a utilitzar-la per sumar i restar. Amb la seva granota han … Llegir més

Fem maquetes de cèl·lules a escala

L’alumnat de 1r de Secundària ha estat estudiant els diferents tipus de cèl·lules. Ara ja saben que les cèl·lules són molt petites i que necessitem el microscopi i alguns procediments … Llegir més

El procés tecnològic a 2n de Secundària

L’alumnat de 2n de Secundària ha fet una introducció al procés tecnològic. Els han demanat que pensin en una necessitat que tinguin i, a partir d’aquí, havien de plantejar un … Llegir més

Participem a la Code Week

Un curs més hem participat en l’Europe Code Week. Hi participen els nens i nenes de P4 fins a 6è de Primària amb activitats de programació complementàries a les que … Llegir més

Els descobriments científics a l’agenda de Primària del curs vinent

Des de març de 2020, vivim en pandèmia. Des de llavors, arreu del món, la ciència no ha parat d’investigar, a contrarellotge, i el personal sanitari ho ha donat tot … Llegir més

2n Premi Raimon Badia d’Educació No Formal i Cooperativisme

Aquesta setmana s’han donat a conèixer els projectes guanyadors del 2n Premi Raimon Badia d’Educació No Formal i Cooperativisme. El premi, impulsat per Doble Via Cooperativa, la Universitat Autònoma de … Llegir més

“Pájaros en la nube” un projecte multidisciplinari de ciència ciutadana

Aquest curs que ara acabem, la Fundació Collserola i les seves escoles han col·laborat amb “Pájaros en la nube“, un projecte multidisciplinari per monitoritzar la fauna, especialment els ocells, a … Llegir més

Descobrim i treballem l’“A” de Joan Brossa

Una de les activitats realitzades, els darrers dies de curs al 1r cicle de Secundària, va ser el Treball de Síntesi. Aquesta vegada, tant a 1r com a 2n de … Llegir més

Acte de lliurament del 2n Premi Raimon Badia d’Educació no formal i Cooperativisme

Dimarts de la setmana vinent, la Fundació Collserola participarà en l’acte de lliurament de la segona edició del Premi Raimon Badia d’Educació no formal i Cooperativisme. El Premi, impulsat per … Llegir més

Fotografia Matemàtica a Secundària

Les matemàtiques són per tot arreu, allà on mirem, en allò que toquem, en allò que escoltem. Per aquest motiu, i aprofitant que el tema de l’agenda d’aquest curs ha … Llegir més

Treballem Europa a Espai Kósmos

Aquest curs les nenes i nens de 6è han treballat el tema d’Europa a Espai Kósmos. A classe els han explicat característiques d’aquest continent i els estats que el formen. … Llegir més

Robòtica per a invidents

A l’escola hem treballat conjuntament amb l’ONCE per adaptar el robot educatiu Matatalab per a persones invidents. Amb aquesta adaptació, l’alumnat amb deficiències visuals pot treballar amb altres companys i … Llegir més

Mans a la feina!

Amb el projecte “Mans a la feina” l’alumnat de 4t de Primària ha treballat les màquines simples a través d’un repte.  A classe se’ls va proposar rehabilitar una casa de … Llegir més

Programació d’una capsa de música a Secundària

Aquest curs hem introduït a Tecnologia de 2n de Secundària el projecte de la programació amb la placa Microbit, una petita placa programable per fer una caixa de música amb … Llegir més

Àmbits

Descobreix els
5 eixos singulars
que ens defineixen